Customer Success Manager

Vi är mitt i en spännande fas där vi blir mer av ett renodlat digitalt produktbolag. Det innebär att det finns en fantastisk möjlighet att vara med och forma en Customer Success-roll i ett bolag med stort engagemang, höga ambitioner och positiva kollegor. Vi brinner för att nå ut och hjälpa våra kunder att hantera sina HR-frågor på ett smart och effektivt sätt – eller som vi säger HR made easy.

Nyckeltal

Som Customer Success Manager på Edge ansvarar du för både kundresa och kundupplevelse. Du arbetar proaktivt med att möta kundens förväntan och ser till att de nyttjar våra produkter på ett effektivt sätt. Ytterligare ett ansvar blir att säkerställa processer för hur vi arbetar med kundförfrågningar, förnyelser och avtalsförlängningar. Du ansvarar även för vårt CRM, genomför kundnöjdhetsmätningar och mäter customer experience.

Rollen innefattar omfattande samarbete med övriga Edge såsom marknad-, produkt och kundserviceavdelningen. Du blir även en viktig nyckelspelare i arbetet med våra fortsatta satsningar i verksamheten och ditt bidrag kommer vara värdefullt för vår framtida utveckling. Edge ingår i Wise Group och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Wise.

För att vara framgångsrik som Customer Success Manager hos oss är det viktigt att du trivs med att ta egna initiativ, är självgående och gillar att driva egna projekt. Du är ansvarstagande, lösningsorienterad och du brinner för goda kundrelationer och att göra det där lilla extra. Du bör även ha en analytisk sida och förmågan att omvandla dina insikter till förbättringar och utveckling av både våra produkter och den digitala kundresan. Du trivs och levererar bäst i en platt organisation där kunden är i centrum, målen är tydliga och samarbete en självklarhet. Genom insikt, delaktighet och transparens kommer du till din rätt.

Vi ser att du:

  • har minst 3 års erfarenhet av B2B i en Customer Success-roll alt arbetat med digital försäljning och digitala processer i ett produktbolag
  • är en person som trivs i en företagskultur där egna initiativ och hög affärsmässighet premieras
  • har drivit egna projekt med goda resultat
  • är van att arbeta datadrivet och utvecklingsorienterat

Vi erbjuder dig:

  • en kul, utmanande och utvecklande tjänst i ett digitalt produktbolag inom Wise Group-koncernen
  • en unik möjlighet att vara med om att bygga den digitala kundresan
  • en möjlighet att utveckla och utvecklas tillsammans med härliga kollegor
  • ett arbete med frihet under ansvar
  • möjligheten att vara med och driva digitaliseringen av HR
  • fantastiska och centrala lokaler med en av Stockholms finaste utsikter

Känner du igen dig i beskrivningen så vill vi prata med just dig! Välkommen med din ansökan!

Ansök här!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johnny Björklund. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johnny på tel: 0760-001807 eller via mail: johnny.bjorklund@salesonly.se.